Partities
Wat is een partitie in e-Box Enterprise?
Standaard bevat e-Box Enterprise slechts één partitie met de naam ‘Algemene partitie’. Deze partitie wordt automatisch aangemaakt wanneer u voor het eerst verbinding maakt met uw e-Box.
Indien nodig kan u nieuwe partities aanmaken. Deze partities zijn subboxen van uw e-Box Enterprise. Ze krijgen een naam en hebben elk hun eigen toegangsbeheer.
Elke partitie kan handmatig verplaatste berichten bevatten.
Wat zijn de voordelen van partities voor mijn bedrijf?
Aanvankelijk was e-Box Enterprise gebouwd volgens het alles-of-niets-principe: volledige toegang of geen toegang. De personen aan wie de Toegangsbeheerder toegang verleent, moeten dus betrouwbaar zijn want ze hebben toegang tot de volledige inhoud van de e-Box.
Door de e-Box in verschillende partities te verdelen, volgens de behoeften van het bedrijf, kan u de toegang van gebruikers beperken tot de berichten die voor hen relevant zijn. Elke partitie krijgt een naam en heeft zijn eigen toegangsbeheer. Dit verhoogt de efficiëntie en veiligheid van uw e-Box Enterprise.
Berichten kunnen handmatig in de juiste partitie worden geplaatst.
Het bedrijf is via zijn (Co-)Toegangsbeheerder verantwoordelijk voor het beheer van de toegangsrechten voor de verschillende partities en voor het verplaatsen van berichten naar de juiste partitie.
Is mijn bedrijf verplicht om partities te gebruiken?
Nee, uw bedrijf is niet verplicht om de e-Box in verschillende partities te verdelen. Het kan vasthouden aan de ‘Algemene partitie’ die automatisch wordt aangemaakt wanneer u voor het eerst verbinding maakt met uw e-Box Enterprise. Zonder partities hebben al uw gebruikers toegang tot de ‘Algemene partitie’ die de volledige inhoud van de e-Box bevat.
Wie kan een nieuwe partitie aanmaken of verwijderen?
Alleen (Co-)Toegangsbeheerders zijn bevoegd om partities te beheren en kunnen ze dus aanmaken of verwijderen.
Belangrijk:
- U kan enkel een lege partitie verwijderen.
- De ‘Algemene partitie’, die automatisch door het systeem wordt aangemaakt, kan u niet verwijderen.
Hoe maak ik een nieuwe partitie aan?
Om een nieuwe partitie aan te maken, moet u eerst akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden van de ‘Partitie’-functionaliteit. Ga hiervoor naar ‘Beheer e-Box’ en klik op de link ‘Naar het beheer van uw partities’ in het menu ‘Beheer van de partities’. Scroll daarna naar de onderkant van het reglement en klik op de knop ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met de voorwaarden.
Hierna wordt u automatisch doorgestuurd naar het partitiebeheer, waar standaard al een ‘Algemene partitie’ is aangemaakt. U kan dan een nieuwe partitie aanmaken door op ‘Partitie toevoegen’ te klikken.
U kan niet alleen partities aanmaken, maar ook de naam ervan wijzigen of ze verwijderen. Dit is zo voor alle partities die uzelf of andere (Co-)Toegangsbeheerders in uw bedrijf hebben aangemaakt.
Hoe beheer ik de toegangsrechten tot partities?
Als (Co-)Toegangsbeheerder moet u de gebruiksvoorwaarden ‘Accepteren’ voor de ‘Partitie’-functionaliteit. Nadien kan u gebruikers toevoegen aan of verwijderen uit een partitie.
Ga naar de ‘Beheer e-Box’-pagina en klik op ‘Beheer van de partities’. Klik vervolgens op de knop ‘Gebruikers beheren’. U wordt dan doorgestuurd naar de pagina voor gebruikersbeheer. Daar klikt u op de knop ‘Gebruiker toevoegen’ en geeft u het INSZ of de naam van de gebruiker in.
Belangrijk:
- Voordat u een gebruiker kan toevoegen, moet u ervoor zorgen dat u die vooraf in uw bedrijf hebt geregistreerd met de relevante hoedanigheid (RSZ-werkgever of bedrijf zonder personeel) via de toepassing ‘Toegangsbeheer voor Ondernemingen en Organisaties’. Vink het vakje ‘e-Box Enterprise’ aan voor de gebruiker zodat die toegang heeft tot de e-Box Enterprise-webtoepassing.
- Verwijder gebruikers uit de ‘Algemene partitie’ als ze enkel toegang moeten hebben tot een specifieke partitie.
Waarom zie ik niet dezelfde berichten als mijn collega?
Als jullie niet in dezelfde partitie zitten, zien jullie niet dezelfde berichten. Elke partitie heeft zijn eigen inhoud.
Welke invloed hebben partities op e-mailmeldingen?
Momenteel worden e-Box Enterprise-meldingen naar het e-mailadres gestuurd dat voor uw e-Box Enterprise geregistreerd is.
In de toekomst zijn we van plan om meldingen voor een specifieke partitie te versturen naar het specifieke e-mailadres dat u voor die partitie heeft geconfigureerd. Dat zal pas na 2024 mogelijk zijn. Wij houden u op de hoogte.
Ik wil de toegang tot een bepaald berichttype beperken. Hoe moet ik dat doen?
Momenteel laat het systeem niet toe om bepaalde berichttypes automatisch te koppelen aan een specifieke partitie. U kan dit wel als volgt doen:
- Maak een nieuwe partitie aan en associeer die met een berichttype.
- Geef toegang tot deze partitie aan de gebruikers die deze berichten verwerken:
- Ter herinnering, gebruikers moeten toegangsrechten tot de e-Box krijgen via de toepassing voor toegangsbeheer. (Zie ‘Hoe beheer ik de toegangsrechten tot partities?’)
- Verwijder indien nodig de toegang van deze gebruikers tot de ‘Algemene partitie’.
- Verplaats handmatig berichten van een bepaald type van de ‘Algemene partitie’ naar de nieuwe partitie.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat berichten in een bepaalde partitie terechtkomen?
Momenteel kan u berichten handmatig verplaatsen naar een bepaalde partitie.
In de toekomst zal een automatisch routingsysteem uw berichten automatisch sturen naar specifieke partities volgens uw voorkeuren. Dat zal pas na 2024 mogelijk zijn. Wij houden u op de hoogte.
Kan ik berichten naar een partitie verplaatsen?
Als gebruiker kan u alle berichten, waar u toegang toe hebt, verplaatsen
Belangrijk:
- Uw Toegangsbeheerder moet de bestemmingspartitie hebben aangemaakt.
- Als u geen toegang hebt tot de bestemmingspartitie, kan u het bericht niet bekijken of verplaatsen.
Hoeveel partities kan ik aanmaken in mijn e-Box Enterprise?
U kan zoveel partities aanmaken als u nodig hebt, binnen de grenzen van wat beheerbaar is voor uw bedrijf.
Is het mogelijk om hetzelfde bericht in 2 verschillende partities te plaatsen?
Nee, dat is momenteel niet mogelijk.
Wie moet op de hoogte worden gebracht van de partities die voor mijn bedrijf zijn gedefinieerd?
U moet alleen e-Box-gebruikers binnen uw bedrijf op de hoogte brengen, niet de verzenders. Momenteel sturen zij standaard alle berichten naar de ‘Algemene partitie’ van uw e-Box.
Mijn bedrijf ontvangt elke dag een groot aantal berichten via e-Box. Zijn er andere oplossingen dan partities?
In dit geval is technische integratie via ‘DocConsumer’ aangeraden.
Als ‘DocConsumer’ kan u alle berichten, die u ontvangt in uw e-Box Enterprise, raadplegen via technische integratie met REST Webservices.
Raadpleeg de gedetailleerde handleiding Onboarding process to become a Document Consumer (in het Engels) (Nieuw venster).
Welke ontwikkelingen zijn er in de toekomst gepland voor de partities?
Er komt een automatisch routingsysteem om inkomende berichten automatisch naar specifieke partities te versturen, volgens uw voorkeuren.
Het beheer van meldingen zal worden herbekeken zodat e-Box-meldingen verstuurd kunnen worden naar het specifieke e-mailadres van een partitie (Zie ‘Welke invloed hebben partities op e-mailmeldingen’)
Wat is de ‘Mandataris partitie’?
De ‘Mandataris partitie’ wordt automatisch aangemaakt wanneer u zich voor het eerst aanmeldt op uw e-Box als mandataris, met de hoedanigheden ‘Erkend sociaal secretariaat’ en ‘Dienstverlener (rechtspersoon)’.
Als Toegangsbeheerder van een e-Box Mandataris kan u nieuwe partities aanmaken (Zie ‘Wat is een partitie in e-Box Enterprise?’)
In de ‘Mandataris partitie’ vindt u alle berichten van de oude webapp e-Box Mandataris.
Welk e-mailadres wordt gebruikt voor meldingen over de ‘Mandataris partitie’?
Er zijn nog geen wijzigingen aangebracht in de manier waarop meldingen worden beheerd. Berichten die bedoeld zijn voor mandatarissen worden uitsluitend verzonden naar het e-mailadres dat is geregistreerd in de e-Box Mandataris.
Hebt u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Contacteer ons.